Adetli iken Kuran okumak ve namaz kılmak: Bazı çevreler Ay halindeki kadınların er namazda abdest almak suretiyle namaz kılabileceklerini; oruç için ise ay halinin engel teşkil etmediğini ve Kuran okumak için de böyle bir engelin olmadığını söylemektedirler. Doğru olan yaklaşım nedir? Özellikle Oruç ayında olmamız dolayısıyla ay halinin hafif ve de rahat geçmesi durumunda olanlar böyle hallerde de tutabileceklerse oruçlarını kazaya bırakmak istememektedirler. Ramazan ayını namaz,oruç ve kuran okuyarak geçirmek istemektedirler.Teşekkür eder, faydalı çalışmalarınızda başarılar dilerim.

bizim cevabımız22 OCAR 2005 tarihin'de , Faruk BEŞER yanıtladı

Konuyu anlayabilmemiz için öncelikle bazı usul kaidelerinden, yani metottan söz etmemiz gerekir:

1.Dinin sabiteleri/değişmeyenleri olduğu gibi, değişenleri de vardır. Sabitelerin, yani zaman ve mekanla değişme kabul etmeyenlerin başında iman esasları ve ibadetler gelir. Mesela başlangıçta melek denen varlık ne ise şu anda da odur. Namaz kaç rekat ise bugün de öyledir.

2.Bu konular aklın sahası olmadıkları için, içtihadında sahası değillerdir. Çünkü içtihat bir nevi akıl yürütmedir ve aklı aşan konularda içtihat bir şey ortaya koyamaz. Bu konulardaki anlama çabalarına sadece ‘anlama içtihadı’ denebilir. Bu da varolanı anlamaktan öteye geçemez.

3.Dinin sabiteleri konusunu, Hz. Peygamberle beraber bulunan insanların bizden daha iyi anlayacakları kesindir. Çünkü bu konuların doğru anlaşılması, Allah’ın elçisinin onları anlamasına açıklamasına ve yaşamasına bağlıdır. Onunla beraber bulunanlar da bunun şahidi olmuşlardır. Onların anlamaları bize kadar kesintisiz ve ana damar olarak intikal etmişse artık onun dışına çıkılmaz.

4.Dinin değişen konularında ise zamanla değişmeler olabilir. Tıbba, ziraata, ev idaresine, askeri düzenlemelere dair pek çok dini bilgi vardır ama bunlar zamanla değişmektedirler.

İmdi:

Namazın kılınma zamanı ve şartları salt ibadet konularıdır ve bunlar zamanla değişmezler. Kadınların adetli iken namaz kılamayacakları ve oruç tutamayacakları hadisi şeriflerle sabittir ve bunu Rasulüllah’ın ashabı da, onları izleyenler de, bütün mezhep imamları da böyle anlamışlardır. Ve bu anlama bize kadar manevi bir tevatürle intikal etmiştir. Böyle bir manevi tevatürün aksine söylenen her söz artık anlamsızdır. Durum böyle olmakla beraber yine de birisi çıkıp bunun aksine bir söz söylemiş olabilir. Ama bu sözün öncekiler tarafından söylenmiş olması onu din adına değerli kılmaz. Bu gün her aklına geleni konuşanlar olduğu gibi her zaman böyle insanlar bulunagelmiştir. Mesela bu gün bazı insanlar çıkıp horozdan, deve kuşundan vs kurban olacağını söylüyorlar ve bunlar televizyonlardan yayınlanıyor, kayda geçiyor. Şimdi bundan beş yüz sene sonra birisi çıksa ve: “Efendim bakın, bundan beş yüz yıl önceki ulemadan, horozdan kurban olacağını söyleyenler var; bunun bu gün olamayacağını nasıl iddia edebilirsiniz!” dese, bunun dini bir anlamı olur mu? İşte adetli iken kadınlar namaz kılabilirler, bunu söyleyen alimler var, diyenlerin sözleri de aynen böyledir. Binaenaleyh, kadınların adetli iken namaz kılamayacakları, oruç tutamayacakları, dinin zorunlu bir bilgisidir. Eski ifadesi ile; zarûrat-ı diniyyedendir. Bunun aksini iddia edenler meseleyi anlamayanlar, ya da kasıtılı olarak ortalığı bulandırmak isteyenlerdir. Ve kadınlar nasıl temiz zamanlarında namaz kılma emriyle muhatap iseler ve bunu yerine getirdiklerinde ibadet etmiş oluyorlarsa, adetli zamanlarında da namaz kılmamakla emredilmişler ve kılmayarak ibadet yapmış olurlar.

Aslında adetli ve loğusaların Kurân-ı Kerim okuyamayacakları konusunda da buna yakın bir ittifak vardır. Fakat okuyabileceklerini söyleyen az da olsa müçtehitler bulunmaktadır. Dolayısıyla bu konu için de bizim söyleyeceğimiz şey, ana damara, manevi tevatüre, kesintisiz geleneğe uyarak bu hallerinde kadınların Kurân-ı Kerimi okuyamayacaklarıdır. Ancak madem ki, böyle tek tük anlamalar vardır, o halde bir kadın çok zorunlu durumlarda Kurân-ı Kerim okursa çok açık ve kesin bir haram işlediği söylenemez. Böyle kenarda kalmış bir içtihat da bazen işimize yarayabilir. Mesela bir ilahiyat fakültesinde bitirme imtihanları belli günlerde olmak zorundadır ve Kurân-ı Kerim dersinden okuyarak imtihan olunacaksa burada bu fetva ile amel edilebilir.

Özetleyecek olursak: Kadınların adetli hallerinde Kurân-ı Kerim okumaları ile, namaz kılıp oruç tutmaları biraz farklı konulardır. Bu halde iken namaz kılamayacaklarında ve oruç tutamayacaklarında ittifak vardır ve bunun aksi iddia edilemez. Kurân-ı Kerim okuyamayacakları da buna yakın bir durum olmakla beraber, bazı içtihatlara binaen zorunlu durumlarda zorunluluk miktarı olabilir.

Bu söylediklerimizin delillerini ise bilahare kaydedeceğiz.

Ayrıca git: http://farukbeser.com/soru/hayizli-iken-oruc-tutulur-mu-264.htm

EkleBunu Sosyal Paylaşım Butonu

bu yazıya ait 42 yorum var

comment addKendi yorumunu ekle

arrow

  • 1 |

    NASİHAT

    04.10.2005 tarihinde , Mustafa DEVECİ demiş ki

    Gerçek alim soulan sorulara cevap verirken insanların rızasına değil Hesabı vereceğimiz Allahın rızasını düşünerek cevap verendir diye düşünüyorum Allaha emanet ol

    vote 5.4 Katılıyor musunuz?  evet (799)  /  hayır (681)

  • 2 |

    gayet mantıklı

    21.02.2006 tarihinde , yılmaz köse demiş ki

    valla hocam söylediklerinizi aynen tasdik ediyorum . ve benim eşim annem kuran okuyorlar ve onların hocası adetli zamanlarındada kuran okunur demiş ben bu fikre katılmıyorum

    vote 5.4 Katılıyor musunuz?  evet (728)  /  hayır (629)

  • 3 |

    anlamsız

    14.04.2006 tarihinde , sarp izdemir demiş ki

    namazı anladık da oruç için niye yasak var hocam? kuranda abdest sadece namaz için şart koşulmuşken oruca da böyle bir şeyi eklemek şahsıma göre bidattır. söylediğiniz kaynakların da uydurma olmadığının bilimsel ispatı yoktur. kısacası böyle birşeyi din adamı da olsanız dayatamazsınız.

    vote 5.7 Katılıyor musunuz?  evet (880)  /  hayır (667)

  • 4 |

    kaza niçin yapılır...

    17.08.2006 tarihinde , mustafa baş demiş ki

    muhterem hocam ben sizin görüşünüzü malesef kabul edemiycem çünkü bildiğimiz gibi hayızlı olan kadınlar temizlendikten sonra kılmadıkları namazlarını kaza etmezler oysa tutmadıkları oruçları daha sonra kaza ederler çünkü ikisinin durumu birbirinden farklıdır.hayız bildigimiz gibi bir çeşit hastalıktır ve hasta bir insan orucunu tutabileceği gibi tutmayıp daha sonra gününe günde tutabilir bu bir ruhsattır.ama bir kadın hasta yada hayız olduğunda bu iki durumu birbirinden ayırıp hayızlı iken kesinlikle tutamazsın gibi bir söz söylemek yanlış olur.eğer gerçekten kesinlikle tutamıyacak olsa idi o zaman aynı namaz gibi orucada kaza gerekmezdi.hadistede söylenen budur hz.ayşe biz hayızdan temizlendikten sonra kılmadığımız namazları kaza etmezdik tutmadığımız oruçları tutardık demektedir.

    vote 5.3 Katılıyor musunuz?  evet (733)  /  hayır (639)

  • 5 |

    Hocam büyük bir sapış içindesiniz.

    24.09.2006 tarihinde , Mehmet Pekli demiş ki

    Kuran dinin tek hüküm kaynağıdır.KuranDan başka hüküm kaynağı kabul etmek Allahın hükmüne bir başkasını ortak etmek olur ki şirktir.Hadisleri dinin hükümleri gibi görmek şirktir.

    Hayızlı iken namaz kılınamayacağına veya Kuran okunamayacağına dair bir Kuran ayeti var mı hocam?Varsa yaz biz de görelim ama eğer yoksa sen Allaha iftira atmış olursun.Kuran;da olmayan bir hükmü Kurana eklemiş olursun.Dinde Allahtan başka hüküm koyucu yoktur.Allahtan başka hüküm koyucu kabul eden Allaha ortak koşmuş olur ve şirk en büyük günahtır.

    Bu soruyu soran kardeşim hayızlı iken Kuran okuyup okuyamacağını veya namaz kılıp kılamayacağını merak ediyorsan Kurana bakıcan veya sorduğun kişiye "hocam bana bu konu ile ilgili Kuran ayeti göster "dicen.Eğer cevap olarak sana "Kuranda yok ama hadiste var" derse sakın dikkate alma.Çünkü ALLAHTAN BAŞKA DİNDE KİMSE HÜKÜM VEREMEZ.

    vote 4.9 Katılıyor musunuz?  evet (824)  /  hayır (873)

  • 6 |

    Adetli Bayanın Orucu

    25.09.2006 tarihinde , Faruk ŞENYURT demiş ki

    Adetli bayanların Namaz kılamayacağını anlıyorum da oruç tutamamalarını anlayamıyorum.Namazda temizlik şartı ver babul ama oruç neden yasak olsun.Bu yasak yüzünden bayanların üzerinde bir sürü oruç borcu oluyor.Ramazanın dışında ise oruç tutmakta zorlanıyorlar.Ramazanda oruç tutmak ayrıcalıklı ve güzel. Sayın Hocamdan ricam konu bu şekilde düşünülemezmi?

    vote 4.9 Katılıyor musunuz?  evet (683)  /  hayır (710)

  • 7 |

    Kuran ayeti gösterin hocam...

    05.10.2006 tarihinde , Hasan Dertçi demiş ki

    Hocam büyük bir hata yapıyorsunuz.Hemen tövbe etmelisiniz.Dinde Allahtan başka hüküm koyucu yoktur.Yani dinde Kurandan başka hüküm kaynağı yoktur.Bu durumda hayızlı kadının namaz kılması veya oruç tutmasını yasaklayan bir ayet yoksa bu serbest demektir.Hadisleri dinin hükümleri gibi görmek şirktir.Çünkü bu durumda ALLAHTAN BAŞKA HÜKÜM KOYUCU kabul etmiş olursunuz.Diğer taraftan peygamberler Allahın dinine hüküm ekleyen onunla ters düşen söz söylemezler.Lütfen hayızlı kadının oruç tutamayacağına veya namaz kılamayacağına ilişkin Kuran ayeti gösterin.Gösteremiyorsanız da lütfen bunlar hayızlı kadına yasaklanmıştır demeyin.

    vote 4.8 Katılıyor musunuz?  evet (653)  /  hayır (702)

  • 8 |

    Dinin hükümlerini sadece Allah belirler..

    13.10.2006 tarihinde , Mehmet Pekli demiş ki

    . Din Allahın dinidir hükümlerini sadece O belirler.Peygamberler de Allahın dinini Allahtan aldıkları şekilde gibi hiç bir şey değiştirmeden insanlara tebliğ ederler.Hakka suresinin 43-44-45-ve 46 . ayetlerini lütfen dikkatle okuyunuz.

    vote 5.0 Katılıyor musunuz?  evet (667)  /  hayır (667)

  • 9 |

    İslam ve Kuran

    12.11.2006 tarihinde , Mehmet GÖK demiş ki

    Sayın Hocam,

    Dinde Kuran esas değilmidir ki, nerde yazıyor adetliyken oruç tutulamıyacağı böyle bir ayet varmı? ayetin ismini verirseniz sevinirim. Ayrıca namaz kazaya bırakılabilir mi? Oruç bırakılır biliyorum ama namaz konusunda tereddütüm var. Vakitle pekiştirmemiz gereken bir sorumluluk değimi namaz kazası olmaz görüşündeyim. Sadece ayetlerle ifade ederseniz sevinirim.

    vote 5.1 Katılıyor musunuz?  evet (752)  /  hayır (718)

  • 10 |

    ÖNEMLİ LÜTFEN OKUYUN

    22.12.2006 tarihinde , vedat demiş ki

    "Yalan düzerek Allaha iftira etmek için, dillerinizin uydurma nitelendirmeleriyle "Şu helaldir, şu da haramdır!" demeyin. Yalan düzerek Allaha iftira edenler kurtulamazlar" NAHL 116

    ALLAHIN HARAM ETMEDİĞİNE HARAM DİYENLER ALLAHA İFTİRA ATARLAR . BENDEN UYARMASI .HAYIZLI KADININ ORUÇ TUTAMAYACAĞINA DAİR BİR KURAN AYETİ YOKKEN BUNU YASAKLAMAK BENCE ALLAHA İFTİRADIR.

    (FB nin notu: Siz eşek eti fil eti ya da fare eti yermisiniz. Oysa bunlar da Kuranı kerimde yok. Kuranı Kerimdeki onlarca ayette Hz Peygambere itaat etmek, ona muhalefet etmemek istenirken bunu nasıl anlayacağız? Yoksa bu ayetleri çıkaracak mıyız? Ne kolay iftira töhmetinde bulunuyorsunuz. Eminim ki, Kuranın dilini iyi bsiliyor musunuz diye sorsam, dürüst iseniz, hayır diyeceksiniz. O takdirde nasıl böyle cesurca ve ağız dolusu konuşuyorsunuz?)

    vote 5.3 Katılıyor musunuz?  evet (765)  /  hayır (670)

  • 11 |

    teessüf ederim

    29.12.2006 tarihinde , gül demiş ki

    hocam siz bu sitemleri hak etmiyorsunuz. yorumları okudumda hep erkekler bu fetvaya şaşırmışlar. kuran-ı kerimden madem herşeyi bulabilecektik peygamber efendimiz neden gönderildi. ayet isteyen kardeşler kuranda namazın nasıl kılınacagının şekli varmı. rüku secde gösteriliyormu. bir bayan olarak bu muayyen günlerde yatak döşek rahatsızlananları görüyorum. bir de bu günlerde yeterli demir vitamini almayan bayanlarda farklı saglık sorunları çıkabiliyormuş. lütfen biraz araştırıcı olalım. kafamıza göre konuşmayalım.

    vote 5.3 Katılıyor musunuz?  evet (748)  /  hayır (659)

  • 12 |

    Mehmet Pekli beyin yorumuna Cevaben !...

    01.02.2007 tarihinde , Abdullah YILMAZ demiş ki

    Allah Rasulu Hz. Muhammed (sav. ) den inciler ....

    Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu:

    "Dikkat edin! Bana "Kitâb" verildi. Onunla beraber, "bir o kadar daha" verildi.

    Dikkat edin! Karnı tok bir adamın, sedirinin üstüne oturup, şöyle demesi yakındır:

    "Aramızda Allahın kitabı vardır. Onun içinde helâl olarak bulduğumuzu helâl sayar, haram olarak gördüğümüzü de haram sayarız."

    Oysa, Allah Resûlünün haram kıldığı şey de, Allahın haram kıldığı şey gibidir."

    Mikdam radıyallahu anh. Ebû Dâvud.

    vote 5.4 Katılıyor musunuz?  evet (754)  /  hayır (644)

  • 13 |

    doğruyu bilmek doğruyu yaşamak

    04.05.2007 tarihinde , ayşe demirok demiş ki

    kurandan delil arayanlar kuranda delil yok diyenler kurana inanıyorsunuz çok güzel ama neden rasulullahın sözlerine karşı bu kadarduyarsızsınız o kkuranı indiren allahın habibi hiç kurana muhalif söz söylermi osöylemediğine göre bizde söylemeyiz faruk beşer hocamda söylemez insanlar yanlış bilgileri eksik bilgileri savunmak konusunda bu kadar ısrarcı olmamalılar allah doğru bilgi ve doğru yolu göstersin

    vote 5.0 Katılıyor musunuz?  evet (644)  /  hayır (643)

  • 14 |

    bunun nesini anlamadiniz da tartisiyorsunuz

    27.06.2007 tarihinde , aysegul kaya demiş ki

    sagolsun faruk beser hocamiz medyatik bir kisim zatlart gibi uydurmalara girmeden gayet net ve guzel bir sekilde aciklama yapmis neyi tartisiyorsunuz

    vote 5.3 Katılıyor musunuz?  evet (648)  /  hayır (573)

  • 15 |

    bilmiyorsunuz bari bileni dinleyin

    17.07.2007 tarihinde , aysegul kaya demiş ki

    ya bazi yorumlari okurken icim daraliyor inanin ki, degerli bir hocamiz aciklama yapmis, akli evvelin biri sunneti hadisi hice sayarcasina diyorki "ayet goster,sen hukum koyucumusun".. kimi diyor kazasi oluru olmazdi,

    ya Allah rizasi icin yaziyi dikkatle okuyun soru soracak baska ne kaliyor ki,

    illa ki kafaniza yatmayan birsey varsa gul rumuzlu kardesi okuyun

    ya hakkaten yazanlarin cogu da erkek, sayin beyler siz hayizliyken kuran okuyun, namaz kilin, oruc da tutun :)))

    not: uslubum hic hos degil biliyorum ama geldiler ne yapayim susacaktim, yazmayacaktim, bunlari yazan kiymetli hocaya bunca laf soylenirken susamadim ve sadece ogrenmek icin soran kardeslerden ozur diliyorum lafim onlara degil kafa karistiranlara..

    vote 5.4 Katılıyor musunuz?  evet (729)  /  hayır (615)

  • 16 |

    zavallı mehmet pekli

    19.03.2008 tarihinde , ali demiş ki

    İlim sahibi olmadan ahkam kesen ancak mehmet arkadaş gibi söz sahibi olduğunu sanan gafil olur. Tek hüküm sahibi kuran'ın Nahl 44 beyan ettiği gibi biz sana bu kuranı açıklayasın diye indirdik diyen Hz Peygamber' in rehber kılındığını, ve kuranın yaşanılıp tatbik edilmesinde, herkes'in ilim sahibi olamayıp, tek bir kaynaktan kendi nefsine göre anladığını yaşayıp bidatların çıkmaması için Hz Peygamberin sünneti'nin örnek kılındığını, ve bunu gözardı eden senin gibiler için'de Allah ve Resüllerinin sözlerini birbirinden ayırıp ikisi arasından bir yol tutanın kafir olacağı tek hüküm sahibi kuran bildirmişken, senin gibi sözde din adına dinden ayrı hüküm verip onu özüne dinamit koyup küstahça yorum yapan cahiller hiç şüphe götürmeksizin Kafir den daha tehlikeli ve zararlıdır.

    Öyleki kendisini bu konuda bir rehber ve doğru bir ilaç sanan bu gibi kişilerin düşmüş olduğu bu gaflet çukurunda kendisiyle birlikte çevresinide zehirleyen bulaşıcı bir mikrop olduğunun farkında değildir. Ne konuştuğunu bilmeyen bu gibi mikropları en güzel şekilde değerlendiren gafletten uyanmamasını sağlayan kuranın feraseti değil şeytandır.

    Şimdi sana bunları en sert uslüp ile tokat gibi vuran bir başka müslüman kardeşinin sözlerine öfkelenmek yerine bir bardak su iç ve yatağına uzan. Ya ben doğru bildiğini zannetiğim ama söylenenler gibi gaflete düşmüş olduğumum dair farkında değilsem diye soru ver. Tüm ön yargılarını bir kenara bırakabilirsen aşağıda yön göstereceğine inandığım makaleleri okumanı rica ederim.

    Sünnet Nedir ?

    http://www.farukbeser.com/?step=showblog&p=148

    Sünneti Anlamada Yöntem

    http://patikalar.net/kardavi.htm

    vote 5.5 Katılıyor musunuz?  evet (799)  /  hayır (644)

  • 17 |

    Suc mu

    13.04.2008 tarihinde , Sezer demiş ki

    Böyle apuk supuk konusanlarin tahsili belli olsa gerek.okuma yazmasi olmayanlar bile, yillarini vermis bu mektepte dirsek cürütmüs alimleri begenmeyip hatta elestirmektedir.arapcanin a sini bilmeyenler kuranda böyle birsey yok diyebilecek kadar küstahdirlar.oysaki kurani kerimde Allah C.C. ve Resulune itaat,onun getirdiklerini alin yasakladiklarini birakin emri vardir.agzi olan konusuyor,hesaplari cok ama cok cetin olacaktir.Faruk Beser Hocamizdan Allah C.C. razi olsun ve basimizdan eksik etmesin.Ellerinden öperim sayin hocam

    vote 4.8 Katılıyor musunuz?  evet (677)  /  hayır (724)

  • 18 |

    hayızken kuran okunmaz

    22.06.2008 tarihinde , hatice demiş ki

    adetken kuran okumak haramdır.vakıa suresi96. ayette ona ancak temiz olanlar dokunabılır buyuruyor rabbimiz....hıcbır mezhep imamı cevaz vermemiştir.sadece malikinin görüşüne sahip bı zat okuyabilir demiş ama zayıf bi görüştür..şuan malikiler adetli iken kuran okumuyor..lütfen dikkate alalım.iyi bir sey yapalım derken harama girmeyelim...

    vote 5.0 Katılıyor musunuz?  evet (629)  /  hayır (633)

  • 19 |

    beyler-lütfen biraz insaf

    01.09.2008 tarihinde , gülgün demiş ki

    bir kere hem bayan değilsiniz. hem de(gül hanımın yorumuna katılıyorum) bayanların yaşadığı adet konusunda ileri geri konuşuyorsunuz. ben namazımı geçirmemeye gayret eden birisiyim. siz adet sancısı lohusalık nedir bilir misiniz? hayır kesinlikle bilmiyorsunuz. bilmenizi de istemiyoruz. ama lütfen o durumları yaşamayan birileri olarak desteksiz atmayın. necm süresi: VEMA YENTIKU ANİL HEVA.......... O PEYGAMBER HEVASINDAN ASLA KONUŞMAZ.

    PEKİ sürekli idrarı akan birinin namaz kılıp kılmamasıyla ilgili kuranda bilgi var mı ? size göre namaz kılacak mı kılmayacak mı? buyrun cevap verin kurana göre

    VEla tekrabühünne hatte yethurne (bakara 224) ayeti size hiç bir şey çağrıştırmıyor mu?

    son olarak,yalnız kuran diyenlere ahzap suresi :36 ayeti okumalarını tavsiye eder,mesailerinizi biraz da inaçsızlığını bizzat ortaya koyan sitelere ayırmanızı ve oralara tebliğ yapmanızı şahsen canü gönülden arzu ederim.

    vote 6.0 Katılıyor musunuz?  evet (736)  /  hayır (484)

  • 20 |

    bu konunun kesinleşmesi lazım

    11.09.2008 tarihinde , nezire demiş ki

    bugün ben istemeyerek orucumu bozdum bu tartışmalı mesele yüzünden...bu konuda kesin bir bilgiye ihtiyacım var ama maalesef o yetkinliğe sahip değilim...bizim içimizi rahatlacak güvenilir,doğru,tutarlı bi bilgi lazım...ben diyanetin açıklamasını baz aldım ve orucumu bozdum..ama sonradan kaza yapmak bana zor gelicek...çünkü ben de mantıklı olanın bozmamak olabileceğini düşünüyorum çünkü kaza ile mükellef kılınmış tutmadığımız günler..demek ki tutabiliyorsak orucumuzu adetliyken de tutmalıyız, tutmamızı engellicek çok ağır bi hal de değil..ama tabi buna biz karar veremeyiz..umarım bu konu en yakın zamanda netleşir....herkese hayırlı ramazanlar (peki tutmadığımız günlerden sorumluysak ve daha sonra bunları kaza etmediysek ramazan süresince yaptığımız ibadet eksik olmuş mu olur?..)

    comment Faruk Beşer'in yoruma cevabı

    Bu yanlışlara inşaallah yakında tekrar bir cevap vereceğim. Din aklın ürünü değildir, bunu unutmayalım şimdilik yeter.

    vote 5.3 Katılıyor musunuz?  evet (679)  /  hayır (596)

  • 21 |

    asıl şirke koşan kim

    14.09.2008 tarihinde , Bülent DAĞLI demiş ki

    Allah'ın, Sen olmasaydın kainatı yaratmazdım dediği bir peygamberin uygulamalarını yani sünnetini nasıl görmezden gelirsiniz. Her şeyi kuranda aramak, size verilen beyini kullanmamak niye? Neden bu kadar katısınız peygambere, ashabı kirama ve ulemaya. Bu çıkarımda bulunanlar kendi adlarına mı kanun koyuyorlar yoksa yüce yaradan adına mı? Siz bu mantıkla namazın rekatlarını da inkar edersiniz?Değil mi?

    vote 5.8 Katılıyor musunuz?  evet (753)  /  hayır (540)

  • 22 |

    peygamberi kabul edip etmemek

    17.09.2008 tarihinde , serhat37 demiş ki

    Kuranın nazil olduğu insan peygamberimiz oluğuna göre onu en iyi anlayanda odur.yani kuranın öğretmenide odur.o bu konuyu yanlış anlamış olamaz heralde.Kurandan ayet göster diyenler! bu soruyu sanki peygembere sorduğunuzu düşünün acaba peygamberimiz ne derdi size. sayglarımla

    vote 5.0 Katılıyor musunuz?  evet (558)  /  hayır (566)

  • 23 |

    Hayret

    21.09.2008 tarihinde , Abdullah ONURLU demiş ki

    Bu konuda şahsi kanaatinizi okudum. Delilleri de ayrıca belirteceğinizi yazmanız da beni hayretlerde bıraktı. Madem delilleri yazmayı yetiştiremediniz; aceleniz neydi? Bir nalına bir mıhına vuruyorsunuz. Bu durum siz ulemanın birbirinizle tartışırken bile metodolojiyi kullanma konusunda tutarsızlığınızı göstermiyor! Çünkü iddia makamı isbatıyla konularını işlerken siz ise daha sonra etraflıca isbat edeceğim diyorsunuz.?!?

    Başarılar...

    vote 5.3 Katılıyor musunuz?  evet (639)  /  hayır (576)

  • 24 |

    Yorum hakaret içermemelidir.

    17.10.2008 tarihinde , Özcan MEMUÇİN demiş ki

    Kur'an la sünnet arasındaki farkın, Kur'anın kıyamete kadar koruyucusunun Allah, Hadis ve hadis diye uydurulanların ise böyle bir koruma kalkanının olmadığını anlamaları lazım. Bir hadisin sahihmi değilmi araştırmasını yapmayan veya yapamayanlar pirinçle taşı birbirinden ayıramazlar. Allah sevgisi ayrı, Peygamber sevgisi ayrıdır. Allah tasavvuru ile peyygamber tasavvurunu iyi anlamayanlar yorum yapamazlar. Binlerce Uydurma hadislerin kol gezdiği günümüzde hadisleri ayetler gibi değerlendirmek gerçekten iyi niyetli de olsa. pirinçle toz şekeri ayıramayan akıllara benzer. Kim efendimizin zamanında yaşamış gibi her şeyi değerlendirebilir ki, ama Kur'an kıyamete kadar gönüllere nazil olacak ve isteyenleri hidayete ve hakikate ulaştıracaktır. Kim Kur'an'a sarılırsa sonsuz ve kopmaz bir hakikate ve hidayete sarılmış olur. Hadisler rivayetlerdir. Rivayetler ise Kur'an Allah kelamının aksini söyleyemezler. Sadrı İslam'da da böyle olmuştur. Kur'anı anlamadan Peygamberimizi anlamak çok zordur. Kur'anı anlamak demek peygamberimizi anlamak demektir. Yorumculara atıf olunur. Saygılarımla.

    comment Faruk Beşer'in yoruma cevabı

    Keşke insanlar böyle iddialı şeyleri söylerken biraz daha bilgiye dayalı ve biraz daha tutarlı olsalar. Kuranı Kerimi bize ulaştıranlar, hadisi şerifleri de ulaştıranlardır. Zayıf ve uydurma hadislerin olması diğerlerine zarar verir mi? Son zamanlarda ABD'de uydurma Kuran bile çıktı. Bunun böyle oalması Kuranı Kerime zarar verir mi? Bendeniz de tam aksini söylüyorum: Sünneti anlamadan Kuranı Kerimi anlamak mümkün değildir.

    vote 5.7 Katılıyor musunuz?  evet (700)  /  hayır (534)

  • 25 |

    ne yapmalı?

    23.10.2008 tarihinde , Muhammed Abdullah demiş ki

    Allah'tan başka hüküm koyucu yoktur elbette ancak tavsiyeler vardır. Peygamberimizin hadisleri sünnet niteliğindedir yani uyulursa hayırlı, faydalı ancak uyulmaz ise günah değildir.

    Peygamberimizin bize olan sevgisinin göstergesidirler ve bizim de ona olan saygımız nedeniyle dikkate almamız gereken tavsiyelerdir.

    Şimdi Kuran-ı Kerim'de adetli iken ibadet edilemeyeceğine dair bir şart yoktur. O nedenle adetli iken namaz kılmak, oruç tutmak ve kuran okumak haramdır diyemeyiz.

    Ancak kadınların çoğu zaman zor ve ağrılı geçen bu dönemlerinde onlar hasta kabul edilerek, bedenlerine eziyet vermemeleri için bu ibadetlerden muaf sayılabilecekleri ifade edilmiş olabilir. Nitekim dinimiz zorluk dini değil, şefkat, merhamet ve kolaylık dinidir. Bu tür dönemler bayanların kendi vicdan ve inisiyatiflerine bırakılmıştır diye düşünmekteyim.

    comment Faruk Beşer'in yoruma cevabı

    Siz böyle düşünmektesiniz ama Rasulüllahtah günümüze İslam alimleri böyle düşünmemektedirler. Daha doğrusu onlar bizin gibi rahat hareket edememekte ve işin her yönünü hesaba katmaktadırlar. Kendi mantıklarıyla din oluşturmamamtadırlar.

    Kuranın ve sünnetin ne anlama geldiğini tam olarak anlamayan insanların düştükleri hataya siz de düşmüşsünüz: Çoğu insan şöyle sanır: Farz olan, Allah'ın emrettikleridir, sünnet ise Rasulüllah'ın emrettikleri. Oysa durum böyle değildir. İslam bir bütündür ve onun yegane kaynağı vardır; Allah (cc). Allah bize dinini Rasulüne gönderdiği vahiy ile bildirmiştir. Rasulünü onun tam anlaşılması için göndermiştir. O da Kur'anı anlamış ve doğru olarak tatbik etmiştir. Yani Sünnet sizin dediğiniz gibi değildir, Kuranın doğru ve tam bir uygulamasından ibarettir. Yani İslamın farzıyla vacibiyle sünnetiyle her kademedeki emirleri sünnette vardır. Nitekim Kuranda da farz olmayan, bir kısmı müstehap, bir kısmı sünnet, bir kısmı vacip olan emirler vardı. Bunların derecelerini biz Rasulüllah'ın tatbikinden, yani sünnetten öğreniyoruz. Şimdi Allah Rasulü bu ayetten bir şey anlamış, uygulamış, onu izleyenler de onun uygulamasını farz dernecesinde anlayıp sürdürmüş, sonra da bazı insanlar gelmiş ve Kuranda böyle bir emir yok, öyleyse biz bunu uygulamıyoruz demişler. Siz bu davranışı hangi kelime ile anlatabilirsiniz?

    vote 4.8 Katılıyor musunuz?  evet (569)  /  hayır (611)

  • 26 |

    selam

    24.10.2008 tarihinde , Muhammed Abdullah demiş ki

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Sanırım çok farklı düşünmüyoruz. Elbetteki Kuran-Kerim'i en iyi yorumlayacak kişi peygamberimiz. Benim de yazımda ona olan saygımız derken kastetmiş olduğum buydu.. Lakin biz hiç düşünmeden islamı peygamber öyle demiş ise vardır bir bildiği diyerek yaşarsak o zaman aklımızı kullanmadığımız bir din yaşamış oluruz. Akıl kullanmamak ise Allah'ın sevmediği şeyler arasındadır. Nitekim Kuran-ı Kerim'İn türkçe anlamını biliyorsanız bununla ilgili ayetlere rastlamış olmanız gerekir. Peygamber eğer gerçekten öyle demiş ise bir bildiği vardır ancak 1. gerçekten o mu demiş? 2. eğer o demiş ise niye demiş? sorularının cevabını bize aklımız dışında verebilecek bir kaynak olduğunu sanmıyorum. Üstelik şimdiye kadar yeryüzü üzerinde kimse 100% mutlak doğru düşünüp hareket edebilmiş değildir. Böyle olsa idi zaten kul olmazdı. O nedenle rahat edemeyen din alimlerinin rahat edememelerinin asıl nedeni bu mutlak doğruyu bulmaya çalışmaları ve bulabileceklerini sanmaları...ancak Doğru denilen şey içinde bulunulan durum ve şartlara göre ve kişiye göre değişebilmekte..O nedenle mantığın bulunması gerekir. Herşeyin bir kalıba sokulmaya çalışılması maalesef Allah'ın sisteminde mümkün değil... Saygılar ve sevgiler...

    comment Faruk Beşer'in yoruma cevabı

    Söylediklerinizde usul açısından çok tartışılması gereken şeyler var. Bunlar uzun sürer. Şu kadar değinelim: Elbette biz aklımızı ve mantığımızı sonuna kadar kullanmalıyız ve elbette bunu bizden bizzat din istiyor. Ama aklın almadığı bir alan (irrasyonel alan) yok mu? İşte bu alanda içtihat caiz değildir. Bütünüyle ibadetler ve akide konuları böyledir. Siz aklınız ve mantığınızla öğlenin neden dört rekat olduğunu bulabilir misiniz? O halda böyle konulardaki tutum, sizin de temas ettiğiniz gibi, şudur: Allah Rasulü gerçekten böyle bir şey söyledi mi? Söyledi ise ve mesele aklın alanı ise bize başka bir fikir beyan etme şansı bıraktı mı? Bırakmışsa onun söylediğini yanlışlamadan biz de yeni bir fikir ortaya koyabiliriz.  Aklan alanı değilse elbette söylediğinde bir hikmet vardır. Çünkü Kuranın ifadesiyle o hem Kitabın hem de Hikmetin öğreticisidir.  Ne var ki, böyle konularda dahi onun söylediğinin anlaşılması önemlidir. Yani, bu konu içtihat alanı değil ama onun muradını tam anlamış mıyız? İşte buralarda akıl yürütürüz, ama aklın alanı olmayan bir konuda, o öyle dedi ama biz de aklımızı kullanıp böyle deriz, diyebilir miyiz?

    vote 5.5 Katılıyor musunuz?  evet (642)  /  hayır (533)

  • 27 |

    Youmun yorumuna cevap

    25.10.2008 tarihinde , Özcan MEMUÇİN demiş ki

    Değerli Faruk Beser Hocamdan Allah razı olsun. Hocamı çok dinledim. Çok faydalandım. Hala da faydalanıyorum. Ama bu konuda Mustafa İslamoğlu hocamızı dinledikten ve araştırdıktan sonra Fabur Beşer hocama katılamam kendisini çok seviyorum. Yorumuma yapmış olduğu yorumunu saygıyla karşılıyorum. Ama uydurma Kuran asla geçmez. Tutmaz. Ama malesef uydurma hadisler günümüzün geleneği haline gelmiştir. Asıl Allah'ın emirleri (farzları) arka planda kalmıştır. Yanlış anlaşılmalar toplumun çoğu böyle döşünüyor diye devam ediyor. Yine söyleyorum Kuran Anlaşılmadan hadis anlaşılamaz. Çünkü Allah'ın insana yüklediği fıtrat, akıl ve vicdan bunu kabul ediyor. Sevgi ve saygılarımla. Allah ilmini artırsın. Dualarım sizinle.

    comment Faruk Beşer'in yoruma cevabı

    Ne diyeyim, Allah size de bize de doğru olanı doğru, yanlış olanı yanlış göstersin.

    vote 4.5 Katılıyor musunuz?  evet (576)  /  hayır (694)

  • 28 |

    ben anlatayım hocam

    25.10.2008 tarihinde , alico demiş ki

    Allah ve Resülleri'nin sözlerini birbirinden ayırıp ikisi arasında bir yol tutanlar. İşte Bunlar gerçekten kafir olanlardır.

    Nisa(150- 151)

    vote 4.6 Katılıyor musunuz?  evet (512)  /  hayır (608)

  • 29 |

    Nisa 150-151 Ayeti Tam Metni

    27.10.2008 tarihinde , Özcan MEMUÇİN demiş ki

    Ben Anlatayım hocam başlıklı yazıya cevap olarak; Ayetlerin bir bölümünü aktarıp başkalarını suçlarcasına kestirip atmak ne kadar doğrudur. Bir ayeti Kur'anın tamamı gibi, Tüm Kur'anı da bir ayet gibi anlamak gererekmez mi? Nisa 150-151 nci Ayetin Seyit Kutup Meali Tam metni :

    "Allah'ı ve peygamberlerini inkar edenler, Allah ile peygamberleri arasında ayırım yaparak; `Buna inanır, fakat şuna inanmayız' diyenler böylece, iman ile küfür arası bir yol tutturmak isteyenler var ya, onlar gerçek anlamı ile kafirdirler. Biz kafirler için onur kırıcı bir azap hazırladık." Bu konuyla bu ayetin ne alakası var. Ne diyeyim. Allah adına iş yapan ve yapmak isteyenlere Allah yardım etsin. Hatalı da olsa. Saygılarımla.

    vote 5.0 Katılıyor musunuz?  evet (544)  /  hayır (547)

  • 30 |

    Bu konunun geniş açıklaması

    27.10.2008 tarihinde , Özcan MEMUÇİN demiş ki

    Bu konu ile ilgilenen değerli kardeşlerim. Allah hepinizden razi olsun. Buradaki yorumlar. birbirimizi itham etmek için değil, ilim ve bilgimizi artırmak ve gerçeğini öğrenmek için yapılmaktadır. Yoksa kalpleri Yüce Allah bilir. Bu konu ile ilgili geniş açıklama bulduğum bir web sayfası adresini aşagıya atıyorum. Okumak isteyen kardeşlerimiz okuyabilirler. Değerlendirmeler kendi iradi ve akli ölçülerindedir. Çok sevdiğim değerli Faruk Beser hocam da okuyabilir. Allah hepinizden razı olsun. Amin. Saygılarımla

    http://www.suleymaniyevakfi.org/modules/nsections/index.php?op=viewarticle&artid=103

    comment Faruk Beşer'in yoruma cevabı

    Yorum Kurallarında HTML kodu giren yorumlar yayımlanmaz, diye bir madde vardı. Ancak yanlış anlaşılır diye bu yorumu yayımlıyorum. Değerli Dost Abdülaziz Bayındır Hoca benim arkadaşımdır ve konuyla ilgili fikirlerinin böyle olduğunu biliyorum. Kendileri bizim nezdimizde Azizdir ama bu her söylmediğini makbul saymamız anlamına gelmez. Şimdi sizler fukahanın fikirleriyle onun fikirleri arasında tercih yapmakta serbestsiniz. Zaman bulduğum takdirde değerli dostumun yazdıkları konusundaki değerlendoirmemi de yazacağım inşallah.

    vote 4.4 Katılıyor musunuz?  evet (545)  /  hayır (697)

  • 31 |

    Özcan kardeşime

    28.10.2008 tarihinde , alico demiş ki

    ağzına sağlık arif kardeşim ancak o cevap sana değil hocanında burada yorumlara cevap vermede illallah diyerek, kuran ve sünneti birbirinden ayırarak cımbızla ayet çekip ne anlıyorsa onun cevabına mütakıb gelip kendisini bu konuda alim sananların kendi kurdukları mantıkları ile cevap vermektedir.

    vote 5.0 Katılıyor musunuz?  evet (550)  /  hayır (548)

  • 32 |

    Hocam Allah sizi desteklesin

    28.10.2008 tarihinde , Özcan MEMUÇİN demiş ki

    Selamün Aleyküm. Saygıdeğer hocam, Çok değerli vakitleriniz aldım. Hakkınızı helal edin. Yorumunuza aynen katılıyorum. Sabiteler Allah'ın kesin emirleri (farzlar, haram, helal, akide) dışında Genel görüşünüze katılmamak mümkün değildir. Hayır duvalarımı tüm müslümanlara yaptığım gibi sizede yapıyorum. Allah yar ve yardımcınız olsun. Emek vererek topluma aktardığınız veya başkaları tarafından Allah adına aktarılan bu önemli bilgilerin ne kadar kıymetli olduğunu toplum olarak anladığımızda Rab'be kul olduğumuzun farkına varacağımız kanaatindeyim. Allah sizden ve tüm müslümanlardan razı olsun. Amin. Teşekkürler.

    vote 5.2 Katılıyor musunuz?  evet (543)  /  hayır (500)

  • 33 |

    Haddimizi bilelim

    01.11.2008 tarihinde , suna demiş ki

    Yorumları okumaya başladığımda cahilliğe,yarımın da yarısı hocalığa pess demiştim ta ki gul,ayşe ve ayşegül hanımlar ile abdullah bey diğer aklı başında insanların yorumlarını okuyuncaya kadar...

    görüyorum ki bazı zat-ı muhteremler şirk, bid\'at ,\"kur\'an \'da bununla ilgili ayet varmı\" gibi birkaç sözü dillerine dolamış da oluruna da kullanıyor olmazına...

    biz hanımlar emredildiği yerde kılar,yasaklandığı yerde kılmayız bunu da sırf \"emredildiği \" için yaparız bu kaidelere karşı çıkan - enteresandır ki coğunlukla beyler- gün olur da adet görürlerse!!!!! kılıverirler (acaba normalde kılıyorlar mı çok merak ettik zira başımıza bir cenaze namazını kadınlar da kılar tantanası çıktı görüyoruz daha iftidah tekbirinden habersizler,eller kulak hizasında ...)

    Aczimizi, fakrımızı farkedelim;bu işler Peygambersiz ,alimsiz olmaz NFK \'in dediği gibi \" vapura ne gerek var yüzerek karşıya geçsene \".. Bir matematik kitabını eline alıp da matematik öğrenen kaç kişi var? şayet mümkünse neden devlet bunca öğretmene maaş ödüyor sorarım siz Peygamber ve hadisi lüzumsuz gören zatı muhteremlere!!!!!

    yakın zamanın bir büyüğünün güzel bir sözü ile yorumumuza nokta koyalım inş.

    KÜÇÜK BİR SİNEĞE BİR KAP SU DENİZDİR...

    vote 5.3 Katılıyor musunuz?  evet (633)  /  hayır (553)

  • 34 |

    Allahu ekber...

    25.11.2008 tarihinde , Feyza demiş ki

    Rabbim bizi cahillikten kurtarsin ins. 40 yil düsünsem bu konuda bu kadar farkli düsünenler olucagini sanmazdim. Hocamin cevabinin aksini idda edenlere soruyorum: "Hanginizin annesi müsait olmadigi zaman namaz kilmistir acaba? bir sorun!"

    Dinimizde her konuda - özellikle bunun gibi kesinlik kazanan konullarda - bu kadar tartisilirsa bu din yasanilmaz, icinden cikilmaz hale gelir. Lütfen biraz daha insafli olalim, elimizi vicdanimiza koyalim.

    Bir de Peygamber Efendimize sas, Onun sünnetine ve hadislerine cekinmeden laf atanlara hz. Aise nin "Onun ahlaki Kuran ahlakidir" sözünü hatirlatayim. Peygamber Efendimizin ahlaki bizzat Kuran ahlakidir, Kurani tam manasiyla yasamistir. Eger Kurani anliyabilmemiz icin sadece Kuranin indirilmesi yeterli olsaydi Allahu Teala Peygamber Efendimizi rehber olarak gönderirmiydi? Buna inanan sizler - ki inandiginizi düsünüyorum - nasil olurda Peygamber Efendimizin Kuranin disinda bisey söyliyebilecegini düsünürsünüz. Kurani anliyabilmemiz icin önce Peygamberimizi tanimamiz gerekiyor. Alemlere Rahmet olarak gönderilen Efendimiz, sadece insanlara degil 18bin aleme gönderilen Efendimizin hasa yalan yanlis biseyler söylemesine hic ihtimal varmi?. Mantigimiz var diyenler mantiklarini islerine geldigi yerde mi kullaniyor acaba??

    Dinimizde zorlama yoktur biliyorsunuz ki, bu dini yasamak istemeyenler comak sokmaktan vazgecsin artik, varsin kendi yoluna gitsin yasamak isteyenlerin de kafasini karistirmasin!!!

    Selametle...

    vote 5.2 Katılıyor musunuz?  evet (578)  /  hayır (528)

  • 35 |

    Feyza'ya cevap

    29.11.2008 tarihinde , Özcan MEMUÇİN demiş ki

    Değerli kardeşim, önce düşüncelerine saygı duyduğumu belirtmek isterim. Farklı düşünenleri cahillikle suçlamanı ise kabul etmem mümkün değildir. Oysaki Allah bizden mümeyyiz ve akleden kalble hareket etmemizi istiyor, Bunun yoluda vahiydir. Peyygamerimiz (S.A.V.) de vahyi hem yaşamış hem tebliğ etmiştir. Kur'an'a tabi olan, Rasulullah'a tabi olmuş demektir. Pirincin içindeki taşları ayıranları ayırarak yaşamak isteyenleri genelleme yaparak suçlamamak lazımdır. Peygamber efendimizi nasıl seveceğimizi nasıl tanıyacağımızı bize KURAN haber vermektedir. Uydurma hadislere karşı çıkanları (yani Kuran'a uymayan) itham etmeniz abesle iştigal etmeniz anlamına gelir. Kuran rehber, Peygamber efendimiz örnektir. Geçmişteki alimler bile bir çok konuda ihtilaf içinde olmalarına rağmen suçlamak yerine, onlar şu konuda yanlış düşünmüşler demek suç mu? Atalarımızın dedelerimizin gittiği yol yanlışsa, araştırmadan incelemeden onu kabul etmek zorundamıyız. Bu konuda kesin yasak söz konusu değildir. Aksine incelenmesi gereken Hz.Aişe annemizin rivayetleri mevcuttur. Lütfen kulaktan duymayla olmaz bu işler. emek ister emek, birileri söylemiş uydum kalabalığa dersek, en büyük hatayı orada yapmış oluruz. Selam olsun emek sarfedenlere, Allah adına hareket edenlere. Saygılarımla.

    vote 5.0 Katılıyor musunuz?  evet (526)  /  hayır (523)

  • 36 |

    vebali

    22.12.2008 tarihinde , elif demiş ki

    sayın hocam görüşlerinize katılıyorum.hiç olmayan şeyler olmaya başladı.Peygamberimizin sünneti hiçe sayılıyor,hadisler hakkında insanların aklına şüphe tohumları atılıyor.nasıl namaz kılınacağı,kaç rekat olacağı Mübarek Kuranda yazıyormu.Biz bunları Peygamber efendimizden öğrenmiyormuyuz..haccı Peygamber efendimizin yaptığı gibi yapmıyormuyuz..Efedimiz Kuranın ilk müfessiri değilmi.Allah Peygamberimize Kuranı insanlara açıkla demiyormu...hayızlı iken namaz kılın,oruç tutun diyenler büyük vebal altına girmiyormu.Allah a bunun hesabı nasıl verilecek acaba....

    vote 5.2 Katılıyor musunuz?  evet (336)  /  hayır (315)

  • 37 |

    madem ki...

    10.01.2009 tarihinde , atasoy demiş ki

    faruk beşer hocanın cevaplarını beğenmeyen hatta tövbeye davet eden daha da ileri gidip sapıklık içindesini diyenler keşke bu konuda ne kadar bilgili olduklarını(!) da ilave etseler en azında faruk beşer kadar bu yolda emek saredip ilim tahsil etmişler mi evet ALLAH ın dinini kimse değiştiremez merak etmeyin

    vote 5.1 Katılıyor musunuz?  evet (292)  /  hayır (275)

  • 38 |

    şeri hükümlerin kaynakları

    23.10.2009 tarihinde , ali demiş ki

    kur'anda temas edilmeyen birçok konuyla alakalı hadisi şeriflere dayanılarak hüküm verilmiştir.. hadisi delil olarak kabul etmezsek islamı yaşamamız mükün değildir..

    mesela hangi mallardan ne oranda zekat verileceğine dair bir açıklama kuranda yer almaz veya hangi namazın kaç rekaat olduğuna dair ayet yoktur bütün bunlarla alakalı hükümler sünnete dayanılarak verilmiştir..

    vote 5.1 Katılıyor musunuz?  evet (234)  /  hayır (221)

  • 39 |

    saol hocam

    29.10.2009 tarihinde , mesut demiş ki

    ehli sünnet görüşünü izah etmişsiniz Allah razı olsun

    vote 5.3 Katılıyor musunuz?  evet (218)  /  hayır (197)

  • 40 |

    kuran degeri

    04.02.2010 tarihinde , aslı öztürk demiş ki

    hocam

    afedersiniz ama ben kuran jursu ögrencisiyim hanımlar muayyen günlarinde kuran okuyamaz ama öğrenciler zaruret gereği kuranı

    elleyebilirler okuyabilirler diye duydum ne kadar doğru

    teşekkürler...

    comment Faruk Beşer'in yoruma cevabı

    İşte bu yazıda bunu anlatmaya çalıştım, demek anlatamamışım.

    vote 5.0 Katılıyor musunuz?  evet (199)  /  hayır (199)

  • 41 |

    Bilendekonusuyor, bilmeyen de

    10.03.2010 tarihinde , Talebe-i kuran demiş ki

    Bazi yorumlara baktim da birbirinin ayni, ayni kalemde ciktigi nasilda belli!! Allah'tan baska hukum veren yoktur demek kurani anlamamis olmak demektir. "De ki eger Allah'i seviyorsaniz bana uyun ki, Allah da sizi sevsin" bu kurani kerim ayetidir, peygamber efendimize hitab etmektedir ayet... simdi peygamber efendimizin hukum veremeyecegine dair ileri geri konusanlar once kurani iyi anlasinlar. Cunku Allah-u Teala kendisi o yetkiyi vermis. Soyleyin bana ipek giymenin haram oldugu kuranin neresinde yaziyor? yazmiyor.. bunu yasaklayan bizzat efendimizdir... Hadislerin isimize gelen kismini kabul edip, kimisi icinde "guvenilir oldugunu nasi ispatlayacagiz" demek cikarciliktir. Sunnet kurani kerimin pratige dokulmus seklidir, ikisi ayri seyler degildir.

    vote 5.2 Katılıyor musunuz?  evet (214)  /  hayır (197)

  • 42 |

    Allah Kuran\'ı Okuyun Der

    20.09.2010 tarihinde , Zeynep demiş ki

    Allah (c.c.) \"Oku\", diyerek başlar Kur\'an-ı Kerim\'i indirmeye. Okuyun dediği şey fıkıh kitapları değil, Kur\'an ın kendisidir elbette. Kendisinin haram kılmadığını haram kılmak ya da helal kılmadığını helal saymak hakkını vermez kimseye, Efendimize (s.a.v.) bile... Bu ayeti kerimeyle sabittir ve itiraz eden olamaz (Nahl, 16/116). Efendimize (s.a.v.) Kuran\'daki ayetlerden hüküm çıkarma yetkisi ve yeteneği verilmiştir. Hadisler de bu hükümlerin ürünüdür; efendimizin kendi iradesinin ya da arzusunun değil.

    Kur\'an da ay halindeyken namaz kılmak kadınlara yasaklanmıştır; ancak orucun yasak olduğuna dair hiçbir delil(ayet) yoktur. En basit tarafıyla bunu düşünmek bile, ay halindeki kadının orucunu meşru kılar.

    Bunu düşünmediğimizi varsayarsak, ki neden düşünmememiz gerektiğine dair de bir açıklama genelde yoktur, Ramazanda orucu yasaklayıp sonradan tutturanlar, delil olarak Hz. Aişe\'den bir hadisi gösterirler. Bu hadisin kelime kelime meali, \"Hayızlıyken namazı gada emredilmezdi, orucu gada emredilirdi\" şeklindedir. Buradaki \"gada\" kelimesi, Türkçe\'de manası hala aynı kalmış olan \"kaza ve kader\", \"trafik kazası\" gibi, olayın ertelenmesini değil, gerçekleşmesini ifade eden \"kaza\" kelimesinin aynısıdır. Bu durumda hadisin manası \"Hayızlıyken namazı gerçekleştirmemiz (kılmamız) emredilmezdi, orucu gerçekleştirmemiz (tutmamız) emredilirdi\" şeklindedir. Bu da hayızlı kadının oruç tutması GEREKTİĞİNİ ifade eder.

    \"Kaza\" kelimesine \"erteleme\" manası verilmesi, Efendimiz\'in vefatından yaklaşık 150 sene gerçekleşmiş bir olay olmasına rağmen hadisi şerif yeni manayla yorumlanarak sonraya bırakılması şeklinde algılanmaya başlanmıştır. Bu da Kuran\'da yasaklanmamış bir şeyin ulema tarafından 150 sene sonra yasaklanması manasına gelir ki Allah inşallah yapılan bu hatayı affeder.

    vote 4.9 Katılıyor musunuz?  evet (92)  /  hayır (97)